Followers

Welcome to My Blog

© You are not allowed to copy the photos of myself and friends without my permission.Do enjoy your readings and give your credit if you copied my writings.Thank you ©

overnight

oyeah~ since aku masuk uitm, salah 1 bnda yg aku blaja adela budaya overnight...in term of overnight..aku pena la overnight ngan membe2 mase part 1...skali...after dinner archisa-KITA...kitorang cabut g lumut...g karok, g mcd, g teluk batik etc~
well, bukan aku nak cer pasal d day kitorang overnight...tp aku nak cer conversation about overnight nih...

conversation 1 :
A : eh, kau pon join dyorg overnight ke?
aku : yup..
A : dgn jubah, n tudung kau yg labuh tu?
aku : yup, y?
A : nothing..something seems like out of place...kau overnight!!
aku : what d big deal?
A : takdela, aku takut kau terpengaruh je..
aku : doakan supaya aku mendapat kekuatan hati dan ketetapan iman
A : well, mesti ade sebab kan?
aku : u know me so well ryte? of cos la ade sebab..
A : semoga berjaya
aku : doakan aku ya,,ingatkan aku jika aku terlupa..
A : insya-Allah, lakukan yg terbaik!!

conversation 2 :
B : weyh, betul ke kau overnight ari tuh
aku : betul lah,,nape?
B : kau tak takut?
aku : takut ape?
B : takut terpengaruh?
aku : doakan aku
B : lain kali, tak payah la join sgt...
aku : ape salahnya?
B : takdela....bla,bla,bla............
aku : kalau kita nak org ikut flow kita, kita kna la taw cara hidup dyorg dlu..kan?
B : maksud?
aku : kau ingat, kalau aku tetiba bg lecture about d religion pd org yg mmg ta taw ape2...dy nak dnga ke?
B : ok, faham~
aku : good!! lg pon,,tak salah kan nak kenal kwn kta dngan lbih mndalam?
B : yeah, u're ryte~

orang selalu pandang serong pada org2 yg overnight..sebab katanya, habit tu agak liar..tp aku tak kisah semua tu..aku ada matlamat aku yg tersendiri..sokonglah aku, bimbinglah aku, bantulah aku...

p/s : teringat cerita kawan yg kena 'tangkap basah' dlm keadaan terang n terbuka, sedang yg d hujung jln yg sunyi n gelap dibiarkan bebas...hahaha~

4 comments:

einz said...

hahaha....ok gak la overnite nan reason nak kenal dgn lbyh mendalam...dr reason overnite coz nak elak kena tulis nama dr pokgad...hahaha....last2 ne tulis gak...ase lawak gile tyme uh~

Ibtisam Najmi said...

heheh~ awal sgt balik nya,,,mmg la pokgad tu ambik name,,,obvious la syg...

einz said...

ala boleyh jep....lau lalu pintu dpn ok jek...ala2 nmpk owg balik kg masuk u..ha??hahaha....

Ibtisam Najmi said...

tp tu la...lalu pintu blakang kannn?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...