Followers

Welcome to My Blog

© You are not allowed to copy the photos of myself and friends without my permission.Do enjoy your readings and give your credit if you copied my writings.Thank you ©

hidup ini palat. tapi esok masih ada

dalam hidup, banyak liku yang perlu kita hadapi, tidak kira usia. tua, muda, sama sahaja. perhubungan antara manusia juga, banyak likunya. hari ini kita baik-baik sahaja dengan mereka, entah esok, entah lusa, kita bertengkar pula. maka dalam bersahabat, kita perlu belajar erti 'penerimaan menyeluruh'. mungkin kita tidak sekufu atau sependapat dengan sesetengah daripada mereka, mungkin akan berlaku perselisihan dan pertelingkahan, tapi, bila kita menerima sahabat kita dengan baik, insya-Allah, segala perkara negatif yang akan merosakkan sesuatu pehubungan persahabatan dapat dihindari.

aku bergaduh. ya, kami bergaduh. tapi kami bukanlah bergaduh yang membawa kebencian. pergaduhan kami itu adalah yang membawa kepada kerinduan. itulah yang dinamakan SAHABAT. ini antara sahabat-sahabat aku.











the three girls only.
kami memang gila. kasihan pada jiran-jiran bersebelahan rumah kami kerana acapkali kami pulang ke rumah, kami bising. dan acapkali juga, saat mata bertentang mata, kami seringkali bertelingkah, bertikam lidah, menjerit sakan. kalau orang luar dengar, mungkin mereka akan fikir kami ini serius bergaduh. tapi di antara kami, itu cara kami mengeratkan lagi hubungan kami.

well, love you, girls!

2 comments:

Anonymous said...

nak letak gmbar hodoh aku je ! hahahahahha

Ibtisam Najmi said...

haha,,mana ada hodoh........?? gamba cun2 blaka aku letak tuh..haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...