Followers

Welcome to My Blog

© You are not allowed to copy the photos of myself and friends without my permission.Do enjoy your readings and give your credit if you copied my writings.Thank you ©

Senyumlah!

kawan : bagaimana ingin menyampaikan sesuatu kebaikan kepada orang lain.ingin mengajak mereka ke arah kebaikan.?
aku : berhemahlah!
kawan : bagaimana?
aku : bersopan dalam pertututran, berlemah lembut dari segi perbuatan dan tunjukkanlah contoh terbaik kepada mereka
kawan : agak sukar
aku : jangan mudah mengalah.bersabarlah
kawan : bagaimana mahu bersabar berhadapan dengan pelbagai karenah?
aku : selalulah engkau tersenyum.dalam apa jua keadaan
kawan : sukar
aku : cuba.jangan berdalih lagi

p/s: 
jikalau hari ini kita boleh katakan "nantilah", "esok sahajalah"
tidak mustahil kita akan mengatakan perkara yg sama keesokan hari
maka, bila mahu mulakannya?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...