Followers

Welcome to My Blog

© You are not allowed to copy the photos of myself and friends without my permission.Do enjoy your readings and give your credit if you copied my writings.Thank you ©

everything means nothing..

huhu...
sebenarnya tajuk entry kali ini tak ada kena mengena dengan apa yg ingin dicoretkan...
berangan pun boleh tahan best apa..

-mesin masa-
jika benarlah wujudya mesin masa...
aku ingin putar masa kepada tahun 2001 hingga 2003...
di mana aku berada dalam darjah 4 hingga darjah 6..
kenapa ya?

pada ketika itu..
aku rasa seronok sgt...
tak belajar, tapi boleh dapat keputusan cemerlang...
dulu aku seorang yg pemalas...
cikgu matematik (darjah 4)  aku selalu rotan aku..
sebab tak siapkan kerja sekolah yg beliau berikan...
cikgu tu garang sangat...
tapi..
ya lah kan..
aku ni sememangnya degil orangnya...
hahaha~
rotan memang da lali la kena kat tapak tangan aku ni dulu...
tapi apa yg bestnya...
bila ujian atau periksa...
aku selalu dpt paling kurang pun 97 markah utk matematik...
hahahaha~
indahnya waktu tu...
utk subjek BM pula...
aku sememangnya malas...
seperti yg telah dinyatakan...
jd aku selalu skip homework deskripsi dan tatabahasa...
tapi cikgu BM aku tak terkata apa..
sebab aku selalu dpt perfect mark utk BM...
sampai kwn2 aku cakap...
aku bela toyol...
hahaha~
mana ada...
masa darjah enam..every subject aku dpt A+...seronoknya masa tu
aku memang suka main2...
bila sekolah agama waktu petang...
aku duduk depan sekali...
betul2 depan cikgu...
baik tak aku?
hahaha~
harap duduk depan je lebih...
bila cikgu sedang mengajar...
aku dan kawan2 aku asyik bermain....
police entry, uno, teka-teki, dll
aku dan kawan2 aku boleh dikatakan advance la juga...
sebab masa di sekolah agama dulu...
cuma kami sekumpulan yg lebih muda dlm kelas tersebut..
kami pelajar lompat...
ingat sekolah kebangsaan je ada PTS?
sekolah agama pun ada...
ngeeeeeeee~
kakak2 dlm kelas selalu cemburu...
even kami selalu main2 dlm kelas...
bila ustazah suruh hafaz perkataan dan makna...
kami selalu jadi org2 pertama ke depan..
dan tentunya kami akan dilepaskan pulang terlebih dahulu...
heheheh~
dan yg paling menyeronokkan bila peperiksaan...
kami top student...
alhamdulillah~
seronok bermain bersama rakan2
dan sekarang...
aku dah besar..
mana boleh malas2 lagi...
sekarang aku dah tahu apa itu erti USAHA...
usaha + sabar...kunci kejayaan
dan sekarang...
aku rasa aku lebih appreciate setiap keputusan yg aku peroleh..
even keputusan tu tak adalah sehebat, segempak mana pun...
tapi aku puas sebab aku buat itu semua atas usaha aku sendiri...
alhamdulillah :)
graduation day

p/s : hargailah setiap perkara yg berlaku dlm diri anda....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...